Diseinua kontzeptu
zabala bezain zehatza da. Edozer proiektu, egitasmo zein objektu
diseina dezakegu. Pentsatu eta erabakitzeko prozesuari “diseinatzea”
deritzogu. Historikoki, prozesu industrialean gauza daitekeen
egitasmo edo objektu industriala da. Diseinatu ondoren objektua
ekoizten da, diseinu-objektuaren ezaugarriak finkoak direla bermatuz.
Diseinu alorrean
atal ezberdinak jorratzen dira: Diseinu grafikoa eta digitala,
Diseinu industriala eta Barne diseinua.
Diseinu grafikoan
logotipoak, katalogoak, kartelak eta kamisetak diseinatzen eta
lantzen dira. Diseinu digitalean, hau guztia landuz gain, webdiseinua
ere sartzen da: web orrien diseinua eta hauen barnean sor daitezkeen
diseinu mota guztiak, irudi eta konposizioak zein diseinu animatuak.
Diseinu grafikoan
fondoa, irudiak eta hizkiak lantzen dira, kontuan izanik: ideia, zer
eta nola kontatu, hizkuntza plastikoa, teknika plastikoak,
publizitate kanpainaren izaera, euskarri digitalak ala ez,
tipografiak, koloreak, sormena, eta abar.
Diseinua
planifikatzen hasteko, zein euskarritan inplementatuko dugun, zenbat
denboran zehar, zenbateko intentsitate eta maiztasunarekin
publikatuko dugun eta komunikazioaren hartzailea zein izango den
definituko dugu. Ez da berdina izango adin handiko publikoa ala
publiko gaztea, kultura digitala( mugikorra eta abar.), kontsumorako
ahalmena, kontsumorako kultura, hiri kultura edo nekazal
kultura,....Diseinua eta publizitatea loturik izanda, gizarte
alorreko faktore asko kontuan izango dira, zientzia zehatza ez bada
ere.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina