Lanak biltzen hasi
gara, #KOMIKIBIDEOAK, komikiak bideo-trailer moduan kontatuak.
Helburu nagusia, istorio bat kontatzea izan da, audioa, irudia,
hizkiak eta bideoak uztartuz. Ikasleen gaur egungo
informazio-kultura-aisialdi eremua #kontsola, #internet, #smartphona, #bideo
jokoetatik dator kopuru handi batean. Interneten ikusten diren bideo
jokoen trailerrak hartu ditugu eredu gisa. Horregatik, garaia,
kokapena, pertsonaiak aurkeztu nahi izan ditugu egoera konkretu
batean, istorioan sakontzen jarraitu gabe, bukaera jakin gabe,
expoilerra ekidinaz.
Trailer guztietan,
audio efektuak, titulua, melodia, testua, irudi siluetak, irudi
fondoak, animazioa sartu ditugu. Adibidez, #MUTATION lanean, begi
handiaren animazioa 3 irudiekin egin du J. Oncala ikasleak. Begia
itxia internetetik jaitsi eta irudi editorearekin, moztu eta
koloreztatu ondoren, animazioa lortuz. Beste helburu nagusia TALDE
LANEAN aritzea izan da. Ikasle batzuek, ordea, talde lanean aritu
dira, elkarrekin ideiak adostuz, eta elkarri lagunduz, baina banakako
lanak aurkeztuz.
Iaz digitalki landu genuen komikia, baina komiki formatua jarraituz eta zuri beltzean. IKASLEEN LANAK atalean daude ikusgai, edo iazko IPRENTSA 8. zenbakian.
Komikiaren betiko
formatua aldatu dugu. Eszenak, planoak, narrazio testuak, bokadiloak,
onomatopeiak, eskuzko zein modu digitalean eginiko marrazkiak,...Zein
izan da arrazoia? Sormena eta talde lana. Marrazkiak egitea atsegina
bada, ideia sakonduz marrazkiak gidoiari lotuta egiteak, 2DBH mailan,
luze egin daiteke. Digitalki, goiko irudian ikusgai, abantailak ikusi
genituen komikia egiteko atal batzuetan: biñetak, bokadiloak, testu
ezberdinak, irudiak internetetik eraldatuak, kopiatu-itsatsi
erraztasuna, zoomak egitea klik batean, etab. Baina, iaz, modu
digitalean eginda, luze egin zitzaigun azken biñetara heltzea.
Aurtengo Komikia, bideokomikia, trailer gisa lantzean, eremu asko
jorratzen dituen proiektua burutu dugula uste dut. Hobea edo ez,
ikasleei galdetuko diet ea zer pentsatzen duten...
LANAK BADATOZ PIXKANAKA...
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina