bannerra 1

bannerra 1

2021/05/01

MARRAZKETA ARTISTIKO DIGITALA.




Marrazketa artistikoa egiteko modu digitala (bideoa ikusteko klikatu hemen) erabiliko dugu. Kontzeptuak bereganatzeko ingurua eta bertako objektuak behatuko ditugu. Argiaren kalitatea analizatuko dugu, haren indarra, izan ditzaken
kolore aukerak, eta azkenik, argi hori nondik datorren. Marraztuko dugun objektuaren egitura ikertuko dugu: geometria eta konposizioa, egituraren zati garrantzitsuenak eta bigarren mailako elementuak.


Arkatzarekin eta tintarekin objektua ulertu dugunean argazkiak aterako dizkiogu mugikorrarekin. Mugikorraren bideoa erabilita objektuaren 360 graduko ikerketa garatuko dugu. Arkatzarekin eta mugikorrarekin objektuaren bistak irudikatuko ditugu: aurreko bista, profila eta goiko bista. Arkatza eta erregelekin #isometriko sistema erabili eta objektuaren bolumenaren irudia marraztuko dugu. Argia eta bolumenaren trataera arkatzarekin ere marraztuko dugu isomterikoaren gainetik. Emaitza guztiak argazkietan dokumentatuko ditugu. Objektuaren analisi formala garatuta dugunean gauzatzeari ekingo diogu baina eremu digitalean. Horretarako, plastikako blog honetan ezaguna den BLENDER software librea erabiliko dugu. Merkatuko onena da eta librea denez edonork edonon erabil dezake. Librea eta komunitateak sostengatua. Filosofia ezin hobea dauka. Linux sistema eragilean eta besteetan instala dezakezue 5 minututan. https://www.blender.org/ Software hau ikaragarri aurreratzen ari da eta azken bertsioa, 3.0, oso ona da, indartsua eta grafika arruntekin ere ondo dabil. 3D eta bideo eremuan ordenagailuaren grafika eta prozesadoreak badu garrantzia, noski. Baina software hau erabil daiteke ordenagailu arruntetan modu optimizatuan eta emaitza onak lortzeko.

Geometria orokorretik hasiko gara, zilindrotik kasu honetan, eta hau eraldatzen kafeteraren forma zehatza lortuko dugu. Kafearen katilua eta koilaratxoa, berdin.  Argiaren kolorea, kokapena eta indarra erabaki ondoren eszena izango dugu. Zein testura izango duen erabaki beharko da: testura gastatuak, berriak, zeramika, metala, zikinak ote dauden, hatz markak, erredurak...
Kolorearen teoria eta errefrakzioa landuko ditugu, argiaren isla eta argiaren itzal proiektatuak. Objektuen azalean argiak duen portaera. Aireak izan dezakeen dentsitatea ere landu dezakegu 3 botoi mugitu eta parametro matematikoekin jolasten; Dena, une oro, pantailan ikusita.
Marrazketa artistiko digitala amaitzeko, gidoiari lotutako animazioa egingo dugu. Adibide honetan hostoekin...Ikusteko animazioa klikatu azken irudi honetan.





iruzkinik ez: